Monday, November 16, 2015

Berkhatan

Pertengahan tahun ni Mr.Hubby & I decided untuk sunat kan our boys. Husband nak sunatkan Mursyid & Mukmin je. Tapi aku pujuk dia sunatkan Musyrif sekali. Alasannya ialah aku tengah cuti belajar so nak jaga 3 orang sekali gus. Kalau tak sunat Abam (Musyrif) sekali nanti next time sape nak ajag dia , sb masa tuh mesti aku dah masuk kerja. Dengan alasan itu, maka bersunatlah my 3 boys.



The boys bersunat kat klinik kat PD. Memandangkan masa tu cuti sek & aku still cuti. Lagi satu, boleh lah mak aku tengok2kan camne nak jaga the boys. Lagi satu alasan, Auni ada lah ramai kawan2 kat PD nanti. kalau tak mesti dia bosan takleh main dgn abg2 sebab sume bersunat. hehe..
So , guna kaedah clamp. Ada pros & cons. Start bersunat dengan Mursyid, Musyrif & last sekali Mukmin. Memang saje buh Mukmin yang last sebab dah tau mesti ada extra sound effect. Kalau Mukmin sunat no 1, nanti yang lagi 2 taknak sunat plak..
So antara semua, yang takde masalah sangat nak jaga ialah Mursyid & Musyrif. Mukmin tu susah sikit nak jaga  & ada byk pengalaman2 masa dia sunat. natni lain kali baru citer..
Apa pun, syukur alhamdulillah dah selamat bersunat semua hero ku. Kalau  orang tanya pendapat nak sunat guna kaedah ape, aku cadangkan guna kaedah tradisional je la...

No comments: