Wednesday, January 25, 2012

Balik PD

Cuti CNY baru ni kami balik pd, menjenguk mak abah n family. and tiap kali aku balik, mak akan setia menunggu, menyiapkan bilik, baju2 untuk aku pakai, towels n of course foods. Well, i guess mak still anggap aku ni anak manja dia, maklumlah i'm the youngest one. Abah pulak, nampak sihat n bertenaga this time. mak kata sebab aku balik so abah seronok. yelah, abah kan tak berapa sihat, dengan keadaan dia yg kene pegi hemodialisis 3 times a week plus badan dia yang dah lemah. walaupun abah tak byk bercakap tapi sometimes aku saje2 je mengendeng2 dok sebelah dia, tnya2 apa yg boleh. suara abah tak berape clear, serak2 maybe sbb tak buleh minum banyak air. most of the time, abah prefers to listen especially bila mak tak kering mulut bercerita itu n ini pada aku.bila balik pd, i spend more time with my mum rather than my hubby. sekali sekala dpt jumpa, mcm2 la cerita nak share. abg farid pulak alhamdulillah makin murah rezeki sejak pindah kedai baru. good for him. lagi pun mmg he struggles for that , so he deserves it.

looking at mak abah, makes me feel positively sure that i am not supposed to leave them now. takpelah, sometimes kita kene korbankan our own desire, dream for someone that we love. and i have no regret for it.

No comments: