Wednesday, July 13, 2011

Lega

Alhamdulillah balik jugak maid aku last week. kebetulan permit dia pun mati bulan nih, so we decided not to renew the permit , for all the problems that she had contributed. And we have no regret for sending her back to Medan. For the time being,memang la penat nk handle anak2 sume, plus, kesian jugak dgn en hubby yg sanggup berulang tiap hari eventhough he is busy. dia kesian aku handle anak2 sorang2 kot. yelah, bukan senang nak handle 3hero + 1 princess sorang2. plak tuh dgn auni yg still fully bf, asyik nak berkepit je wpun she's going to turn 1y next month. the peak hours are masa pagi nak gi keje and petang pas balik keje la. in the morning of course nak kene siapkan M1 and M2 gi school , plus M3 and auni nak kene hantar gi umah nanny. then tengahari amik M1 and M2, bawak g lunch, mandi, solat zuhur then send them to nanny's house. petang plak amik sume skaligus from nanny's house. syukur sgt2 nanny tuh sanggup nak tlg jaga sume anak2 aku, kalo tak mati kutu la mana aku nak hntar. kat muazam nih kalo nk hantar to taska, dia charge per hour, kalo bukan permanent customer. sehari dh brape rm aku nk contribute kat taska tuh..kaya la dia

Tuesday, June 21, 2011

Busy

I'm busy now. Neither busy with my work, nor my children. Busy with my maid..Tak habis2 memeningkan kepala aku.$%^$%^$@#$$%!

Monday, April 11, 2011

'KEBASIHAT '

semalam..otw balik lepas amik mursyid dr sek, mursyid cakap "teacher suruh carik gambar makanan yang KEBASIHAT lepas tuh bawak pegi sekolah esok". i confuse la, amende kebasihat tuh..whn i asked him ,he gave me an example "makanan kebasihat tuh makanan yang elok la ummi, ice cream bukan makanan kebasihat". then i understood..makanan berkhasiat rupanya..hahahah

Tuesday, April 5, 2011

Baby talk

Auni ni baru je 8 bulan. setakat ni boleh meniarap je, maybe sbb bdn dia berat kot. Abg2 dia sume dh boleh jalan at the age of 10 months, si Auni ni..hai, entahlah..tapi mulut dia mmg riuh..peramah agaknya..

Monday, April 4, 2011

Ktn-KB-KT















Last 2 weeks, we went for a vacation, not a really vac actually, saje je ikut hubby gi meeting kat KB, just to spend time with the children..


So ni video budak2 ni masa kat renaissance hotel..luckily there wasn't anyone else..bising kemain




Farewell






These are the pic for my farewell..quite late huh..but better late than never.heheh.








Thanx for the gifts..

Wednesday, February 2, 2011

English Fun Games 2010
















This is my first project for my students-new workplace, new environment, new students, new ideas, new experience. so i organized this games purposely for my foundation students, it was more less the same like the Cultural Event that i used to conduct in KPMIM..goooshh..miss them.
There were 312 participants, and it was marvelous, wonderful, stunning, amazing, awe-inspiring, splendid and fabulous!